Moduł 2 - wersja tekstowa
Spis treści
Moduł 2. Korzyści ze stosowania e-Administracji
Korzyści dla obywatela i przedsiębiorcy
Korzyści dla obywatela i przedsiębiorcy 1
Korzyści dla obywatela i przedsiębiorcy 2
Moduł 2. Korzyści ze stosowania e-Administracji
Niniejszy moduł przedstawia zalety korzystania z e-Administracji.
Celami szkolenia są:
1. Zapoznanie się z zaletami e-administracji dla obywatela i przedsiębiorcy
2. Zapoznanie się z zaletami e-administracji dla urzędu
W module zostaną przedstawione następujące zagadnienia:
1. Korzyści dla obywatela i przedsiębiorcy
2. Korzyści dla urzędu
Korzyści dla obywatela i przedsiębiorcy
W tej części przedstawiamy korzyści ze stosowania e-Administracji dla obywatela i przedsiębiorcy
Korzyści dla obywatela i przedsiębiorcy 1
E-administracja niesie za sobą szereg korzyści dla obywateli i przedsiębiorców. Kliknij na każdy z punktów, żeby dowiedzieć się więcej.
[1]
Brak ograniczeń w zakresie czasu i miejsca to jedna z podstawowych korzyści wprowadzenia e-Administracji. Z usług elektronicznych można korzystać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Z usług można korzystać z dowolnego komputera lub innego urządzenia z dostępem do Internetu.
[2]
Przekazywanie dokumentów drogą elektroniczną do urzędu i z urzędu trwa znacznie krócej niż tradycyjne przesyłanie dokumentów papierowych, nie wymaga też wizyty na poczcie.
[3]
E-Administracja cechuję się ujednoliceniem procedur i standardów działania oraz zastosowaniem ujednoliconych narzędzi i formularzy. To ułatwia obywatelom przygotowanie, wysyłanie i odbieranie pism. Przykładem jest rządowy serwis Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP), udostępniający wszystkim użytkownikom ten sam interfejs oraz jednolite wzory formularzy i wniosków.
Korzyści dla obywatela i przedsiębiorcy 2
Klikaj w kolejne punkty aby poznać więcej korzyści z e-Administracji dla obywatela i przedsiębiorcy.
[4]
Dzięki informatyzacji usług obywatele mogą monitorować postęp swoich spraw, sprawdzać pełną historię każdego z dokumentów. Niemożliwe do ukrycia stają się opóźnienia spraw, czytelna też jest odpowiedzialność osób przydzielonych do sprawy w urzędzie.
[5]
Repozytoria informacji dostępnych publicznie, dzięki ich cyfryzacji, stają się łatwo i szybko dostępne bez konieczności udawania się do urzędów, pisania wniosków o dostęp i oczekiwania na wydanie odpisu. Dotyczy to m.in. Krajowego Rejestru Spółek, rejestrów hipotecznych, informacji przestrzennych.
[6]
Jednym z pozytywnych przykładów jest automatyzacja komunikacji przedsiębiorstw z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, oszczędzająca czas pracy działów księgowości i kadr.
Korzyści dla urzędu
W tej części omawiamy korzyści ze stosowania e-Administracji dla urzędów.
Korzyści dla urzędu 1
E-Administracja niesie też ze sobą szereg korzyści dla urzędu. Kliknij w poszczególne punkty, żeby dowiedzieć się więcej.
[1]
Obieg dokumentów i informacji elektronicznych wewnątrz urzędu jest szybki, przez co wszelkie sprawy mogą zostać załatwione w krótszym terminie.
[2]
Elektroniczny obieg dokumentów w urzędzie pokazuje każdemu z urzędników przydzielone sprawy i biegnące terminy, co pozwala lepiej zaplanować pracę, wyklucza pominięcie dokumentów i ułatwia dotrzymanie obowiązujących terminów.
[3]
Sprawy są jednoznacznie przydzielone do osób w urzędzie, a ich bieg jest w pełni kontrolowany. Dokumenty można też sortować, filtrować i przeszukiwać według wielu kryteriów, co ułatwia zarządzanie i analizy.
Korzyści dla urzędu 2
Klikaj w kolejne punkty aby poznać więcej korzyści z e-Administracji dla urzędu.
[4]
Dostępność nieodpłatnej infrastruktury umożliwiającej wymianę danych pomiędzy różnymi urzędami oraz repozytoriami przyspiesza komunikację po stronie administracji.
[5]
Dzięki zautomatyzowanej wymianie dokumentów między urzędami, ograniczeniu ulega liczba podmiotów zaangażowanych w poszczególne sprawy.
Podsumowanie modułu
W tej części kursu zostały wyjaśnione:
1. Korzyści płynące ze stosowania e-administracji dla obywatela i przedsiębiorcy
2. Korzyści płynące ze stosowania e-administracji dla urzędów